першоразник після стрибка з парашутом

Стрибки з десантним парашутом

Найголовніше про, що ми хотіли б попередити любителів екстриму – стрибки на таких системах парашутів типу Д-5,  Д-6, Д1-5у на Заході не проводяться через високу ступеня травматизму.

А західний народ як відомо люди практичні.

У всьому світі круглі купола використовуються тільки в армії (і то тільки для викидання важкої техніки і вантажів). У всіх інших випадках і особливо там де потрібна точність і гарантія використовуються сучасні парашути “крило”.

Статистика показує, що травмується в різного ступеня тяжкості (від вивиху до переломів) одна людина з 30-40 вперше стрибаючих. Основна причина в неможливості запам’ятати людиною короткий три годинний курс усної підготовки і грамотно застосувати отримані знання в екстреній ситуації. А таких ситуації може бути безліч – приземлення на ліс, воду, лінію електропередач, автостраду і т.д.

Зрозумійте, десантника, для якого призначена ця техніка, “обкатують” місяць на тренажерах, різних вправах і тестах, перш, ніж допустити до стрибка. У незвичайній для людини ситуації, стрибка парашутисти з маленьким досвідом стрибків, частенько забуваю, що і коли вони повинні зробити, хоча їх курс навчання складається всього лише з двох “залізних” правил і трьох команд, які необхідно виконати. При підході людини до відкритих на висоті 800-900м. дверей, думки з голови вивітрюються швидше вітру за бортом.

Підготовка до стрибка

Коротко розповімо про решту “плюсів” такого стрибка:

На аеродром ви повинні приїхати не пізніше 10 години ранку, щоб в 10:30 з прибулих склали навчальні групи. Строго в цьому складі ви і стрибнете надалі. Відповідно добре виспатися ви вже не зможете. А це дуже сильно впливає на уважність.

Курс навчання триває не менш 3-ох годин, тому теорію ви закінчите не раніше 13:00. Половина вихідного дня вже втрачена. Якщо раптом піднявся вітерець, то і друга половина теж.
Таких як ви першоразников на аеродромі чоловік 50 (залежить від популярності DZ (дроп зони) як мінімум. Тому час, коли буде стрибати ваша група – невідомо. Це може статися під самий захід сонця (так було з усіма хто починав) або НЕ статися в цей день зовсім.

Одягання і підгін такої системи парашута процес не швидкий і без допомоги інструктора неможливий. Приготуйтеся до того, що вам доведеться простояти туго затягнутим ременями і з вантажем 25 кг не менше години. Сідати і блукати просторами аеродрому при цьому не можна. До того ж на голові у вас буде неуявна каска “смерть мотоцикліста”. Все це разом узяте плюс годину на сонці або морозі створюють не найкращий ефект, для того, що б у разі здійснення стрибка забути розчикувати запаску і приземлитися на двох парашутах, наприклад головою вниз.
Ваш парашут є некерованим і летить він “куди Бог і вітер пошле”. Навіть при правильному викидання після стрибка (особливо везучим) доведеться пройти приблизно кілометр від точки приземлення до точки збору несучи на собі всю амуніцію. А розпущений парашут “важить” більше, ніж покладений в ранець.
Погода має звичку стрімко змінюватися. При силі вітру більше 5 м/с стрибати вас не допустять. Будете чекати поки він не вщухне і насолоджуватися видом приземлення на парашутах-крилах спортсменів, яким такий вітер не перешкода. Відповідно в цьому випадку не всі з вас встигнуть стрибнути в день навчання. На заваді може послужити і низька хмарність, що є не рідкість для наших країв.
Є ще обмеження по віку, вазі – не більше 85 кг (у всякому разі багато хто так вважає) Насправді 100-110 кг. межа для “Круглого”​​. Якщо ви не досить спортивний, то можна і не намагатися їхати на аеродром з метою випасти з Ан-2 з “круглим” парашутом. При стрибку ж з тандем-майстром таких обмежень немає! Але, в чудеса ми не віримо, звичайно вони є але не настільки критичні. У разі великої м’язової маси майбутнього пасажира тандему, тандем майстер сам оцінює можливість стрибка. А як компенсацію за додаткове навантаження на дорогу систему, попросить компенсувати грошовим еквівалентом. І це виправдано, хороша “Тандем – система” коштує понад 10 тис. доларів.
При покиданні як правило Ан-2 або якщо пощастить Мі-8 відчуття вільного падіння ви не отримаєте. Парашут розкриється через 2 – 3 секунди після відділення від літака, самі не розкриєте! Прилад розкриє! На висоті 700 – 800 метрів. У підсумку день втрачено точно, здоров’я – як пощастить.

Якщо все перераховане вище вас не зупиняє то вперед, але пам’ятайте, що вас попереджали.

Парашутні стрибки з “круглими” куполами все ще можна вчинити на аеродромах України, аеродром “Цунів” біля Городка один з них.

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *